Ben şişkoyum, bildiğin şişko. Görenler boyum uzun diye pek anlamaz; irisin, boyun var derler Tartı da mı yalan söylüyor? Ben şimdi bir yola çıktım, yol hikayemi de seninle paylaşıyorum işte. Belki senin de bir yoldaşa ihtiyacın vardır. Belki sadece sağlıklı beslenmek istiyorsundur. Belki de çok sevdiğin kendi mutlu, görüntüsünden mutsuz bir başka şişko vardır :) Kim bilir?

10 Temmuz 2012 Salı

Dukan Baba ve 44 Zayıflama Sırrı Vol.1 - Sirkelerrr, Sirkelerimissss

Merhabalar,

Bendeniz bugün  Atak evresinin son gününü yaşamakta olan mutlu mesut genç bir kadınım!!! Haliyle ofise de elimde kitabımla seyir dönemiyle ilgili hazırlıklarımı yapmak üzere geldim. Bir yandan da internetten araştırmalara devam. Zira seyir dönemim atak gibi 6 güncük olmayacak. 



Görüldüğü üzere önümde tam 211 günlük yani 7 aylık bir süreç var. Ne yiyeceğim, ne yemeyeceğim, bu süreçte bana yardımcı olacak herşeyden haberdar olmak istiyorum. 

  Sevgili Dukaniche, Burcu Timoçin ve Simla'nın blogları sayesinde içimde zırnık kadar ne yemek yapacağım ben korkusu yok. Ammavelakin yanlış ürün seçimleri yapmaktan kaçınıyorum. Ya da ne bileyim geçenlerde ekşisözlükte okumuş olduğum kişi gibi atak evresinde ölçülü biçimde serbest olan otlardan, atak sürecini bitirdikten sonra haberdar olup da 'yarın o maydanozları saplarıyla mideme kadar sokacağım' psikolojisine girmek istemiyorum. 

  Bugünkü 'Uyuma ey halkım, kulaktan dolma bilgilerle' vakamız ise 'Elma Sirkesi'yle ilgili. Atakta da, seyirde de sirke serbest efenim. Seyirde balzamik sirkeli tarifler bile var. Bir de 'Elma Şarabı Sirkesi' mevzusu var tabii ki. Deli danalar gibi 'Elma Şarabı Sirkesi' aramanıza gerek yok, bildiğimiz 'Elma Sirkesi' bu diyet için uygundur. Tabii sizin bildiğiniz sirke Kemal Kükrer'in ballı kaymaklı :) sirkesi değilse. (Diyette olmayanlara tavsiye olunur )

  Nereden biliyorsun aynı şey olduklarını derseniz, yapılışlarını araştırdım ve anladım ki Müslüman bir ülkede kimse o sirkeyi, şarap sirkesi diye satmaz. Hatta öyle bir araştırdım ki; Hz. Muhammed'in sirkeyle ilgili hadis-i şeriflerine kadar yol yaptım.
  
 Bu noktada söylenebilecek tek şey sirkenize şeker katılmamış olmasına dikkat etmeniz gerektiği olabilir. Dukan internet sitesinde sirkeyi yemeklerden önce tüketmeyi de öneriyor. Ammavelakin bu mide hassasiyetleri olan kişiler için verilen bir tavsiye değil. 

MeMyselfAudrey'den Amme Hizmeti!!!!

'Bu diyet İngilizce bilenler için' diyenlere inat; Dukan'ın sirkeyle ilgili açıklamalarının Türkçe meali; 

  Elma Sirkesi neredeyse medikal bir sıvıdır ve yapılan araştırmalar onun proteinlerin sindirimi ve yağların çözülmesi açısından etkilerini ortaya koymuştur. Ancak balzamik sirkenin kilo kontrolü açısından özel bir avantajı vardır. Balzamik sirke hiç yağ kullanmadan yemek sosları yapmanıza imkan verir; diğer sirkelere kıyasla daha yoğun ve karamelize haldedir. Bir yemek kaşığı yağ 120 kaloridir. Salatanıza iki yemek kaşığı yağ koyduğunuzu düşünecek olduğumuzda bu da 240 kalori eder ki; siz masum bir salata yediğinizi zannederken, farkında olmadan bir brownieye denk kalori almış olursunuz. Ancak balzamik sirkeyle bu sıkıntı ortadan kalkar. Ben salata sosumu 5 yemek kaşığı balzamik sirke, 1 yemek kaşığı hardal, 1 yemek kaşığı su ve bir çay kaşığı zeytinyağıyla hazırlıyorum. İçine sarımsak ve fesleğen ilave ediyorum. Ortaya çıkan ürünün lezzeti  krallara layıkken, siz geleneksel salata soslarına göre 20 kat az kalori alıyorsunuz. Balzamik sirkeyi yemek yapımlarında da kullanabilirsiniz. Izgara tavuğunuzu tavadan ayırmadan önce biraz balzamik sirke ile tatlandırın. Bakın bakalım bir daha balzamik sirkesiz ızgara tavuk yiyecek misiniz? 
 
Aman dikkat; Sirkenin yararları çok ama zararları yok değil.

Kıssadan Hisse;
Hadi yine iyiyiz tatsız, tuzsuz salatalar yemeyeceğiz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder