Ben şişkoyum, bildiğin şişko. Görenler boyum uzun diye pek anlamaz; irisin, boyun var derler Tartı da mı yalan söylüyor? Ben şimdi bir yola çıktım, yol hikayemi de seninle paylaşıyorum işte. Belki senin de bir yoldaşa ihtiyacın vardır. Belki sadece sağlıklı beslenmek istiyorsundur. Belki de çok sevdiğin kendi mutlu, görüntüsünden mutsuz bir başka şişko vardır :) Kim bilir?

8 Temmuz 2012 Pazar

Karanlıkta Diyet - Ne Yapmalı, Ne Yapmamalı?

 Bugün benim 4. atak günüm. Her şeyden önce söylemem gereken ilk şey; ben hayatımda ilk kez bir diyeti uygularken yorgunluk, halsizlik, baş ağrısı çekmeden kilo veriyorumç 3.günün sabahı tartıldığımda tam 2 kilo vermiştim. Hatırlatmakta fayda var; ben Beden Kütle Endeksi 32 olan bir 1. derece obezim. Ancak her gün bol bol su içiyor, egzersizlerime dikkat ediyor, bu sıcaklarda kendimi fazla yormuyor ve 1,5 yk. yulaf kepeği tüketmeyi ihmal etmiyorum.  
  Atağın 2. günü internette yaptığım araştırmalar nedeniyle biraz endişe yaşadım. Protein ağırlıklı bir diyetin sonuçlarından bahsediyorum. Artrid hastalarında ürik asidin gut hastalığına neden olabileceğinden, karbonhidrat olmadan yağ yakımı sonucunda kan dolaşımımızda keton adı verilen yan ürünlerin oluşmasına, böbrek yetmezliğine kadar bir sürü şey okudum.  Başka diyetisyenlerin Dukan diyetiyle ilgili düşüncelerini okudum. İçime bir kurt düştü; iyi güzel de kısa vadede gelecek mutluluk (kısa vade dediğimiz de, benim için yaklaşık 2 yıllık bir dönemin ardından hayat boyu sürdürülecek bir sistem aslında), uzun vadede bir sağlık problemine neden olabilir mi? Ama işte her şey insanın gönlüne göre ilerliyor.  Kelli felli, tıp fakültesi diplomalı bir kişi beni bilinçli bir insanın, bu diyeti sıkıntı yaşamaksızın 'sağlıklı' biçimde sürdürebileceğine ikna etti. Nasıl mı? İşte orası hiç de beklediğiniz gibi değil!
  Başkaca sıkıntılarım nedeniyle bir iç hastalıkları uzmanının kapısını çaldım. Burada adını ve çalıştığı kurumu ifşa etmeyeceğim ancak Hipokrat Yemini'ni çıkarken evde unutmuş bir hekimdi söz konusu olan. Sıkıntılarımdan söz ettiğimde kan ve idrar değerlerimi, oturduğu koltuktan vahiy yoluyla ölçen ve 'Hımm ben bi şi olduğunu sanmıyoğğrumm.' diyen bu işine 'saygılı' doktor, bilin bakalım kendisine protein ağırlıklı bir diyet yaptığımı söylediğimde ne tepki verdi?  
  Hanımefendi gözlerini devirerekten 'Aaağğh, onu yapmaaağğ ama. Bak biliyorsun şu hani doktoru, Dukan, diğğğ mii? Hastasını öldürdü, doktorluğu elinden alındı'dedi. Afalladım kaldım; böyle bir şey olmuş muydu gerçekten? Doktorluğunun iadesinin hikayesini  biliyordum ve bu konuda yanıldığının farkındaydım. Yine de acaba? Duymamış, okumamış olma ihtimalim olabilir miydi? Bunca Dukan diyeti uygulayacısının da haberi yok muydu bundan?
  Ammavelakin çok kısa süren ikinci bir araştırma ile sıkıntının ne olduğunu keşfettim ' kulaktan dolma bilgiler ile belirlenmiş kuralların hepsine uymaksızın kendi sağlıklarını tehlikeye atan çoğunluğa, bilinçli olmayı öğretmek zordu. Bu nedenle de bir kısım doktor ortaya çıkabilecek sıkıntıları baştan önlemek adına diyetin yapılmamasını öneriyorlardı. Ne yazık ki bu doktorların içerisinde de yaptıkları işe karşı yeterince merak ve heyecan duymayanlar, yeni gelişmeleri takip bile etmiyorlardı. Hatta benim denk gelmiş olduğum oldukça küçük bir azınlık bir de utanmadan yalan atıyorlardı'
   Ben sizlerle internet üzerinde yaptığım araştırmanın sonuçlarını özet olarak paylaşmak istiyorum;
- Kitabı okumadan lütfen diyete başlamayınız.
- Normal düzeyde protein alımında kalsiyum ve kandaki diğer ajanlar proteinin sindirilmesiyle ortaya çıkan asidi nötralize eder. Ancak daha yüksek miktarda alındığında bu proteine bağlı asitleri nötralize etmek için daha fazla kalsiyuma ihtiyaç olur. Bu kalsiyum çoğunlukla bedenin kalsiyum deposu olan kemiklerden çekilir. Aman dikkat! Bu nedenle Dukan Diyetiniz sırasında günlük kalsiyum ihtiyacınızı karşılayacak düzeyde süt ve süt ürünleri tüketmeyi ihmal etmeyin.
- Belirli bir süre sağlıklı kişilerde bu diyetin uygulanmasının, belirlenmiş kurallara harfiyen uyulduğu takdirde, sakınca oluşturmadığı savunuluyor. Ammavelakin Pierre Dukan'ın internet sitesinde diyetin evreleri için belirlemiş olduğu süreleri kendi dileğinizce uzatmayın. Çünkü; 'karbonhidratlar olmadan yağın yakılması kan dolaşımınızda keton adı verilen yan ürünlerin oluşmasına neden olur. Böbrekleriniz kanınızdan ketonları uzaklaştırır, idrarla dışarı atılmasını sağlar. Ketonlar iştahı baskılar, ancak aynı zamanda yorgunluk ve bulantıya da neden olurlar. Dr. Atkins diyetine göre ‘‘zararsız diyetsel ketonlardaki bu hafif artış'' zararsız ve güvenilir olup, kilo vermek için gerçekleşen doğal bir olaydır. Sonuç olarak, günlük kalori alımınız düşük karbonhidrattan yeterince düşükse, bu durum kas dokusunun kaybına neden olabilir ve tartıda kilo vermişsiniz gibi görünmenizi sağlayabilir.' diyor Sn. Osman Müftüoğlu. 
- Tuz/ su dengesine özellikle de yaşadığımız şu sıcak günlerde özen gösterin. 
- Seyir Dönemi'nde izin - verilen sebzeleri tüketmemezlik etmeyin. Sindirim ve boşaltım sisteminizin onlara ihtiyacı var.
Kıssadan Hisse;

- Sağlıklı bir birey değilseniz, doktorunuza danışmadan Dukan Diyeti yapmayın.
- Sağlıklı iseniz diyetiniz sırasında rutin kan ve idrar kontrollerini yaptırmanız kendi lehinize olacaktır. Tahlil sonuçlarınızda normalin dışında oranlarla ilgili olarak bir hekime danışın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder