Ben şişkoyum, bildiğin şişko. Görenler boyum uzun diye pek anlamaz; irisin, boyun var derler Tartı da mı yalan söylüyor? Ben şimdi bir yola çıktım, yol hikayemi de seninle paylaşıyorum işte. Belki senin de bir yoldaşa ihtiyacın vardır. Belki sadece sağlıklı beslenmek istiyorsundur. Belki de çok sevdiğin kendi mutlu, görüntüsünden mutsuz bir başka şişko vardır :) Kim bilir?

7 Kasım 2012 Çarşamba

Ve Dukan Audrey'i Yarattı - Yeni Bir Çağ Başlıyor

    Ahh ne varsa bende vaaaar, yaşama sevinci istediğin kadaaaar!!! Ahahah! Keyfim nasıl yerinde, ne kadar mesudum bilemezsiniz. Tam gaz devam ettiğim Dukan diyetimin bugün itibariyle 133. günü ve bendeniz 32 olan vücut kitle indeksimi ( Türkçe meali 1. derece obez), bugün itibariyle 26,1'e düşürmüş, toplamda 19.2 kg'lık bir yağ tabakasıyla da vedalaşmış bulunuyorum. Seyir dönemine haliyle devam!
     Bu sırada ağzı açık ayran budalası gibi 'Aman Tanrım ne kadar çok zayıflamışsın!' şaşkınlık ifadesinin ardından, 'Peki ne yaptın?' sorusuna cevap vermekten de bitap düştüm. En fenası da 'Haaa hani hep et yenilen diyet değil miğğğyyy ama o çok sağlıksızmışş'cılara karşı sakinliğimi koruma mücadelesiydi diyebilirim.
       Ammavelakin aslında başıma ne geldiğinin tam da farkında değilmişim. Zira bunca kilo kaybına rağmen ne alışverişe çıktım, ne de bir terzinin kapısını çaldım. Yakın bir zamanda bir iş görüşmesi için gardrobumda doğru düzgün bir şeyler bulmaya çalışırken, aklıma Temmuz başında bana dar gelen bir eteğim geldi. Onun benim kurtarıcım olmasını umuyordum. ( Ha bu arada merak edenler için not; evvet yine iş değiştiriyorum! Ha,ha!) Eteği üzerime geçirdiğimde yaşadığım şoku tahmin edemezsiniz. Daha sonrasında bu şokun saçmalığını farkına vardım.
      Neredeyse 20 kg kaybettim, bütün giysilerim üzerimden dökülüyor ancak ben nedense kıyafet bedenimin de haliyle değiştiği gerçeğini gözardı etmişim. Bunun altında yatan psikolojik nedenler olduğu aşikar. Biz şişmanlar ne kadar zayıflarsak zayıflayalım, kendimize 'normal' ya da 'zayıf' demekte zorlanıyoruz. Kendimizi, kendi bilincimize 'şişko' diye kodlamışız da ondan. Velhasıl kelam bendeniz buna bir son verdim. Ben, kendim, Audrey size gönül rahatlığıyla diyebilirim ki hayatımda yeni bir çağ başlıyor.
    Nasıl mı? Bunca yıldır 'O bana yakışmaz, bu bana göre değil. Ben onun içine giremem. Hiç de güzel durmaz. Zaten benim belim kalın.' diye diye giymeyi çok isteyip de, mağazalarda elimi uzatamadığım giysileri artık giyeceğim. Çünkü hayatımda ilk kez inanıyorum ki ben bu kiloları geri almayacağım ve daha da önemlisi sağlıklı kiloma kavuşana kadar diyetime devam edeceğim ve neredeyse 1 yıl sürecek koruma programımı da uygulayacağım.
      Ancak hepsi bu kadarla da sınırlı değil. Bu meşakkatli diyetin altından kalkabilen her kadının yapabileceğine inandığım bir mevzu daha var; vücudunu tanımak. Vücudunuzu tanırsanız, 'O bana olmaz; belim kalım' cümlesini, 'Bu pantolonla, bu bluzu kombinlersem, belim ince görünür' şeklinde kurabilirsiniz. Bu yolda attığım adımları, öğrendiklerimi ve alışveriş maceralarımı da diyet günlüğümde sizlerle paylaşacağım. Ne kadar çok insanın aynaya baktığında kendisine gülümsemesine vesile olabilirsem, o kadar güzel!
        Gelelim bugün benimle birlikte terzi dükkanına doğru yolculuğa çıkacak bir valiz dolusu kıyafet içinden sizler için seçtiğim bir kaç 'motivasyon aracı'na!



  
 

7 yorum:

  1. Seni öyle iyi anlıyorum ki
    En son facebooka şok olduktan sonra oğlumla beraber sığdığım eteğimin fotosunu koydum
    Ben 19,5 kg verdim ve 17,5 kaldı
    6 tane yazım var:
    http://oncekadinsonraanne.blogspot.com/p/dukan-yazlarm.html
    Ayrıca 3 hafta önce grup kurdum ve 105 kişi olduk, seni de bekleriz.
    https://www.facebook.com/groups/110408095785985/

    YanıtlaSil
  2. Gönülden tebrik ediyorum sizi. Bana inanilmaz motive oldunuz. Gectigimiz yil baslamaya kara verip 3.gün pes eden biri olarak yeni yil itibari ile tekrar Dukan´a basladim bugün. Ama bu sefer "offf tavuktan biktim" dememek icin kendimi sartlandirdim, et cesitlerimi cogaltmak icin. Yani ton baligi, tavuk, köfte ve balik ile degisken bir menü hazirlayacagim insallah. Sadece kahvaltilarda biraz zorlanacagimi düsünüyorum ama idare edecegiz. Tekrar tebrik ederim, darisi basimiza...sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ataktan sonrasında sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum. Umarım pes etmez ve istediğiniz sonuçlara kavuşursunuz. :)

      Sil
  3. çok çok çok tebrik ederim sizi. yaptığınız şey hiç kolay değil ve siz bunu başarmışsınız darısı tüm kilo vermek isteyenlere inşallah. ben dukana başlayalı 6 gün oldu ilk 5 gün 3 kilo verdim. umarım seyir devresine geçincede aynı hızda olmasada aynı istikrarda gitmeye devam eder kilolar :) resimler çok motive edici. ben zayıflıyım bende koycam boy boy :D

    YanıtlaSil